čtvrtek 20. května 2021

Zrádné srdce (Mary E. Pearson)


Anotace: V zajetí barbarského krále mají Lia a Rafe jen malou šanci na útěk. Jejich jedinou nadějí je spoléhat na to, že král bude příliš ohromen jejím darem, než aby je popravil. Královo zaujetí Liou je však větší, než se na první pohled zdá. Stále je tu i Rafe, který jí lhal, ale pro její ochranu obětoval vlastní svobodu. Zatímco se probouzí Liinym dar a ona poznává sama sebe, je jí jasné, že ji čekají rozhodnutí, která ovlivní její zemi… i její vlastní osud.

Úvod
Celá série „Falešného polibku“ má skvělé ohlasy v zahraničí a v ČR tomu naštěstí není jinak. Na druhý díl jsem se velmi těšila, jelikož jsem očekávala, že se dozvím něco více o barbarské zemi Vendě a jejích obyvatelích. Myslíte, že jsem se dočkala?

Stejně tak, jako tomu bylo v prvním díle série, i tento měl kapitoly označené podle daného vypravěče, takže se zde objevili Lia, Rafe či Kaden. Oproti první knize bylo toto pokračování spíše klidnější s velkým důrazem na popisnost, ale dějová linka rozhodně nezahálela. Děj gradoval až do samotného konce příběhu a odkrýval mnoho překvapení. Opravdu není nutné se bát tzv. prokletí druhých dílů, jelikož tento byl lehce slabším než jeho předchůdce, avšak ukázal mnoho jiných krás. Na úvod už jen mohu dodat, že čtivost byla bezproblémová a stránky mizely před očima neuvěřitelnou rychlostí.

Atmosféra a prostředí
Druhý díl přesně navazoval tam, kde první skončil. Naši hrdinové se dostali do země Venda, která je považovaná za místo plné krutých barbarů, zlodějů a vrahů. Jak jsem již naznačila, autorka se v tomto titulu hodně zaměřovala na popisnou stránku a s tím právě souvisí charakteristika této země, jejích obyvatel, zvyků či tradic. Za sebe mohu říci, že jsem si to na 100 % užila. Dozvědět se tolik informací o Vendě bylo neskutečně zajímavé a já hltala každou novou informaci a vytvářela si v hlavě detailní obrázek nejen toho, jak to tam vypadalo, ale také, jak se tam vlastně žilo.

Spravedlnost je ve Vendě rychlá, i pro naše vlastní občany.

Zlo a akce
Prakticky od začátku jsou hlavní hrdinové v jakémsi ohrožení života a to je do konce příběhu nepustí. Lia a Rafe jsou uvrhnuti v nemilost krutého barbarského vládce a ten má rozhodně zákeřnosti a podlosti na rozdávání. Má s nimi mnoho plánů, které obnášejí řadu politických a mocenských aspektů, které samozřejmě mají vést k budoucímu zlepšení celého Vendské národa. Jak jsem již zmínila, není zde tolik akce jako ve Falešném polibku, ale o napětí a zvraty tu nouze není, takže se nebojte, že se budete nudit!

„O to právě jde. Pach zrady – má zvláštní, nezaměnitelný nádech – není něčím, co člověk jen tak zapomene.“
                                                                                                                     
Romantika
Lia je prostě typická hlavní hrdinka, která si nemůže odpustit klišé v podobě milostného trojúhelníku. Už ve FP bylo to neustálé váhání a přemýšlení, kdo je ze dvou cizinců ten lepší, Rafe či Kaden? Zde tomu nebylo jinak, i když jeden z nich nakonec přece jen vedl. Romantické, či pokud chcete milostné okamžiky, byly vykresleny opravdu hezky a byly osvěžujícím odlehčením celé té politické a mocenské problematiky, která se zde šířila jako morová epidemie.

Aby ses do mě jednou zamilovala znovu… tentokrát jako do...

Záhady, tajemství a proroctví
Proroctví, které je nějakým způsobem spojeno s hlavní postavou a Vendou, bylo již naznačeno v prvním titulu a mohu říci, že jsem měla velkou radost, jelikož zde se konečně objevilo něco více a konečně to dávalo i smysl. Co se týče těch záhad a tajemství, tak těch tu bylo požehnaně. Týkala se především samotných postav, jako byla Lia, Rafe, Kaden či barbarský král, dále se nám odrývala pravda o samotné zemi, jejích občanech a kmenech, rituálech, tradicích a zvyklostech. Také se ukázaly na světle nějaké ty záhady spojené s minulostí, které ovšem mají dopad na lidi až teď. Musím poznamenat, že jsem byla z informací o Vendě opravdu nadšená, což jistě vidíte z každého mého napsaného odstavce (pardon)!

Postavy
Od začátku své cesty Lia ušla velký kus a stala se z ní silnější osobnost, která ví, že aby měla život pevně ve svých rukou, musí za něj umět bojovat. Jediné, co mi celkem vadilo, bylo to, že v tomto vyprávění neustále na všechny strany lhala, jak když tiskne. Těžko říci, zda mohla nastalé situace řešit jinak. Rafea já nemusela už v FP a ani tady jsem si ho příliš neoblíbila. Neříkám, že je to špatný prototyp hrdiny, ale prostě mi na něm něco nesedí a není mi příliš sympatický. Ovšem Kadena jsem si na druhou stranu zamilovala ještě více. Je to člověk poznamenaný krutou minulostí, který je sice navenek tvrdý jako skála, ale uvnitř milý a obětavý jedinec.

Oběť pro tebe. Jenom pro tebe. A budiž to tak povždy. Paviamma.

Závěr
Ač se může zdát, v porovnání s prvním dílem, že se toho zde příliš nedělo, nebylo tomu úplně tak. Zrádné srdce je spíše o poznání celkového prostředí Vendy a proroctví, které v sobě ukrývá mnoho mysterií spojených, jak s minulostí, tak s budoucností, a díky tomu dokázalo vytvořit perfektní půdu pro třetí a zároveň závěrečný díl trilogie, od kterého čekám epické zakončení. Já jsem byla celkově s celým příběhem spokojená, ale chápu, že někteří čtenáři očekávali nepřetržitou akci, která zde byla především až na samotném konci. I přes klidnější děj příběh rozhodně doporučuji všem, kteří stále váhají, zda mají v sérii pokračovat či těm, kteří otálejí s ní vůbec začít.

Název: Zrádné srdce
Autor: Mary E. Pearson
Počet stran: 360
Nakladatelství: Cooboo
Rok vydání: 2017
Moje hodnocení: 4/5 

Za poskytnutí knihy na recenzi mockrát děkuji internetovému obchodu DOBRÉ KNIHY!



Žádné komentáře:

Okomentovat