sobota 4. května 2019

Píseň stínů (S. Jae-Jones)

Dříve bych knihu, která postrádá příběh nabitý akcí a komplexně dějem, nevzala do ruky. Dnes? Dnes již hledám víc než jen to. Když jsem poprvé četla Píseň zimy, knihu, která byla tak moc kritizována, až jsem k ní nějakou zvláštní silou byla přitahována, nevěřila jsem, že by mi její pokračování dokázalo taky tak moc rozlámat srdce. A ono se tak stalo!
Píseň stínů na svého předchůdce skvěle navazuje. Vracíme se zpět k hlavní hrdince příběhu Liesl, která se živá vrátila zpět do svého světa mezi smrtelníky a krutě pocítila, že život bez Krále duchů je těžší než se na první pohled může zdát. Poté, co se opět setká se svým drahým bratříčkem Josefem, zjistí, kolik se toho ve skutečnosti změnilo. Ani Josef již není tím nevinným chlapcem, jakým dříve býval. Stal se chladným a vzdáleným člověkem, který jakoby do jejího světa již nepatřil a Liesl nedokáže zapomenout na toho člověka a hudbu, kterou v ní probudil. Nejen svět tam venku se Liesl začne rozpadat pod rukama, ale také bariéra mezi světy chránící ten lidský od místa plného duchů či démonů se začne rozpadat. Dívce nezbyde nic jiného než sebrat odvahu a vrátit se zpět do podzemí s cílem odhalit tajemství života a smrti Krále duchů. Je možné zlomit pradávná pravidla světů? Jaká bude muset býti položena oběť, aby se osud světa navrátil zpět do původních kolejí?

Píseň zimy nebyla rozhodně kniha pro každého a řekla bych, že o druhém dílů to platí dvojnásob! Kniha je psána z velké části spíše popisy, které zacházejí do velkých detailů a především pak myšlenkovými pochody hlavní hrdinky. Pokud potřebujete příběh plný akce, zvratů, napětí či gradující dějové linie, tahle kniha není pro vás. Zde je velký důraz kladen na to, jak hlavní hrdinka prožívá bolest a její city a emoce silně působí na ty čtenáře, kteří se s ní dokáží ztotožnit. Odhadem se dá říci, že až tak posledních 20 % knihy má pořádný děj, ale znovu opakuji, kdo tohle nečeká, bude jedině zklamán.
Díky emocím hrdinky je kniha docela těžká na čtení. Já osobně měla problém číst „na jeden zátah“ jak moc mě z toho všeho bolelo u srdce, ale musela jsem, jelikož jsem se od titulu nedokázala odtrhnout. Příběh má neuvěřitelnou atmosféru, ve které se mísí tajemno s krutou realitou, obyčejný svět plný lidí a podzemí plné tajemných tvorů.
Napříč celým příběhem se hlavní hrdinka dozvídá krutou pravdu o zrození celého mýtu o králi duchů a hlavně také jako skončil s tímto titulem nynější (její) vládce démonů. Tohle bylo tak nádherné! Konečně zjistit pravdu, jak to vše vzniklo a proč se tak stalo. Čím dál jsem byla při čtení knihy, tím víc jsem se vždy těšila na tyto kapitoly.
Jak jsem již zmínila, až téměř na konci knihy se konečně něco začne dít a pak přijde rychle na řadu samotný konec příběhu. Všechny záhady a tajemství vyjdou na světlo světa a musím říci, že to bylo geniální! Autorce se opravdu povedlo vymyslet příběh, který byl na jednu stranu příšerně složitý a komplikovaný, ale na druhou, když se člověk zamyslel, jak to všechno dopadlo, i docela logický, i když jsem musela na samotném konci lehce číst mezi řádky a uvědomit si několik zákonitostí světa.  
Suma sumárum, pokud jste četli první díl, ten druhý by vám rozhodně neměl uniknout. Kdo by chtěl tuto sérii vyzkoušet, zkuste nečíst žádné již existující názory a užívejte si atmosféru, jaká se jen tak v nějaké jiné knize už nenajde. Tahle série je velmi svá a je potřeba k ní i takto přistupovat.
Název: Píseň stínů
Autor: S. Jae-Jones
Počet stran: 360
Nakladatelství: Cooboo
Rok vydání: 2018
Moje hodnocení: 5/5 

Za recenzní e-knihu mockrát děkuji internetovému obchodu Palmknihy!

Žádné komentáře:

Okomentovat