středa 21. listopadu 2018

My dva (Andy Jones)


Anotace: Netradiční love story z pohledu muže. Fisher a Ivy jsou spolu necelé tři týdny, ale už to vědí: jsou stvořeni jeden pro druhého. A že toho o sobě navzájem zatím moc nevědí, je naprosto podružné. Během dvanácti měsíců, které jim naprosto převrátí život naruby, zjišťují, že zamilovat se je jedna věc, ale lásku si udržet je trochu jiný boj. My dva spolu je ve své upřímnosti okouzlující, místy hodně legrační, místy zase dojemný román o životě a o lásce a také o tom, že spoléhat, že vše půjde vždycky hladce, je hodně ošidné.

Úvod
Že jste o tomto románu nikdy neslyšeli? Já dřív také ne! Stalo se to hlavně až poté, co jsem se seznámila s autorovou druhou knihou s názvem Henry + Zoe = Velké trable, kterou přímo zbožňuji! Recenzi můžete naleznout zde. Takže není divu, že jsem musela vyzkoušet i jeho prvotinu, která je již ve své anotaci označena za netradiční love-story z pohledu muže.


Vypravěčem je tedy muž okolo věku 30 let jménem Fisher. Po popisné a dějové stránce jsem byla více méně spokojená, i když… Děj bohužel sem tam vázl a našly se i takové kapitoly, které se vyloženě vlekly a docela i nudily. Na jednu stranu mě to mrzelo, jelikož jsem od příběhu očekávala hodně, na druhou to bylo ve své podstatě a svým způsobem výjimečné vyprávění.

Atmosféra a prostředí
Příběh se odehrává v Anglii, která je velmi hezky popsána. Celkově mohu autora pochválit za jeho popisný um, který já osobně mám velmi ráda. Jelikož se jedná o příběh, který je na jednu stranu legrační, na druhou dojemný, a vypráví velmi citově procítěný příběh o životě a lásce, věřím, že si v tom každý dokáže najít to své.

„Hele, kdy ses vlastně stala odbornicí na lišky?“
Ivy tiše a melodicky zabrouká těžko-říct. „Asi jsem o nich něco četla.“
„Dobře, beru zpět. Lišky jsou úžasné.“
„A Fox je krásné jméno,“ dodá Ivy.
„Tak to už přeháníš.“
„Anebo Vixen pro holku.“
„Leda bys z ní chtěla vychovat čarodějnici.“
„A ty bys nechtěl mít v rodině čarodějnici?“ zeptá se Ivy a táhne mě dál do hlubokých temných hvozdů.

Romantika, emoce a problémy
Dva lidé, kteří se sotva znají, ale vědí, že jsou jeden pro druhého stvořeni. Že to zní až moc ideálně? Opak je pravdou. Nic není v jejich životech zrovna jednoduché a oni se budou muset naučit, jak překonat překážky života, partnerství a vztahů obecně, pokud to chtějí všechno spolu zvládnout a zažít to pravé „happily ever after“. Za sebe mohu říci, že My dva je krásně napsaný příběh, který své čtenáře dokáže překvapit krutou upřímností a nepředvídatelností osudu. I přes své chybičky a sem tam vleklý děj jsem si jeho čtení užila.

„Něco ti řeknu, Williame Fishere,“ prohlásí a rozcuchá mi vlasy. „Těhotenství ti svědčí. Svědčí ti opravdu báječně.“

Postavy
Ivy a Fishera nejde nemilovat. To samé se mi stalo i u druhé autorově knize, kdy jsem si neskutečně moc oblíbila hlavní hrdiny. Fisher byl jedinečný tím správným způsobem a Ivy jakbysmet. I když se to občas nezdálo, byli velmi sehraná dvojka, která se sice moc neznala, když do toho praštila, ale dokázala si se vším poradit. V tomhle je Andy Jones jednička. Dokáže vytvořit realistické postavy, pro které byste klidně a s chutí dokázali položit vlastní život.

„Ale to jsi ještě nevěděl, že jsem... však víš. Nemyslíš si teď o mně, že jsem něco jako reklamované zboží?“ zeptá se a pokusí se o úsměv.

Závěr
My dva je upřímný příběh, který bez okras ukazuje nástrahy života a nepřipravenosti na tu pravou dospělost a zodpovědnost, která přihází s věkem. Musím poznamenat, že jsem si na konci knihy i pobrečela a moje srdíčko dostalo párkrát zabrat, jelikož osud dokáže být někdy neskutečně krutý přítel/nepřítel. Jediné negativum, které, jak můžete vidět níže, ovlivnilo samotné hodnocení, bylo to, že se příběh moc vlekl a jako celek byl úplně zbytečně dlouhý. Kdyby se tyto nedostatky odstranily, byla bych naprosto spokojená! Ale i tak titul doporučuji, jelikož dokáže překvapit, udivit a hlavně nabídnout krutou realitu dnešních vztahů a jejich problémů.

Název: My dva
Autor: Andy Jones
Počet stran: 320
Nakladatelství: Plus
Rok vydání: 2015
Moje hodnocení: 3/5

Za recenzní e-knihu mockrát děkuji internetovému obchodu Palmknihy.



Žádné komentáře:

Okomentovat