čtvrtek 13. září 2018

Single na Manhattanu (Amanda Staufferová)


Anotace: „Měla bych urychleně přijít na to, kde hledat potenciální partnery. Svět je velký a já malá. Tak kde začít?“
Alison chce pravou lásku, ne flirt na jednu noc. Myslela, že toho pravého už našla, ale místo toho je poprvé od střední školy single a nemá ponětí, co si počít. Kde se seznámit? Jak má vlastně první rande probíhat? Stačí pár drinků, asistence kamarádky, jeden klik a dobrodružství na online seznamce začíná. Najde Alison ve světě mobilních aplikací správného adepta na houpání? Muže, se kterým bude chtít zestárnout… a společně se houpat na verandě?

Úvod
Na novinku s názvem Single na Manhattanu jsem se těšila hlavně proto, že tohle město má pro mě speciální význam v životě a číst o něm mě nikdy nepřestane bavit. Vypravěčkou (er-forma) je Alison, která čtenáře provází svým životem a ukazuje v každé kapitole nového muže, se kterým zrovna randí. Tenhle aspekt byl velmi zajímavý, jelikož jste se během čtení dokázali seznámit s celým zástupem velmi různorodých mužských jedinců. Problém jsem viděla zhruba od druhé poloviny příběhu, jelikož mi to přišlo dokola furt stejné a tudíž nudné. Po dějové stránce to bohužel začalo upadat, ta popisná byla kvalitou po celou dobu stejná. Autorka dokázala velmi specificky každého z mužů charakterizovat.

„On se se mnou rozešel?“ pronesu, jako by to byla otázka. „Byli jsme spolu dvakrát na kafi, ani jsme spolu nechodili a on mi dá kopačky?“

Atmosféra a prostředí
New York, New York! Město, které nespí a hřích je možný na každém rohu. Alison se po dlouhodobém vztahu rozhodne vyzkoušet internetovou seznamku a začít opět randit a to ve velkém stylu, doslova. Během svého počínání se seznámí s velkou řádkou mužů a věřte mi, že měla o zábavu postaráno. Samotné prostředí, slavné město, bylo do detailu popsané a moje srdce bylo naprosto spokojené.

„Život strašně utíká! Ale na druhou stranu mi občas připadá, že se všechno vleče. A někdy obojí,“ zasměju se svému zašmodrchanému tvrzení.

Romantika a problémy  
Je možné se skrze seznamku seznámit s mužem svých snů? Alison zjišťuje, že ne každý je upřímný na svém profilu na seznamce. Že občas není nic, jak se může zdát. Na druhou stranu ji mnoho jedinců mile překvapí, ale každý si nese své problémy sebou po celý život. Nejen ona má potíže se seznámit, s tím se potýkají i někteří její „muži na randění“. Mohu říci, že některé e-maily, co dostala, byly dost šokující a divila jsem se jí, že s celým tím randícím procesem nesekla už na začátku. S těmi muži, které poznala blíže, a splňovali určitá kritéria normálnosti, hrdinka zažila moc hezké okamžiky plné romantických gest, ale taktéž chvíle drtivého dopadu pravdy a krutosti. Nic netrvá věčně a je potřeba to zkoušet dál a dál.

„Prosím? To máš jako tenhle song pohotovostně připravený na každou holku, kterou se snažíš dostat do postele?“
„Jen na ty dobré.“
„Páni,“ pokývám hlavou. „S tebou získává slovo ,debílek‘ úplně nový rozměr. A Phila Collinse zbožňuju!“

Postavy
Alison a její muži. Hlavní hrdinka příběhu je mladá žena, která touží po lásce na celý život. Po rozchodu pochybuje, že se takového konce může dočkat… Ale internetová seznamka ji nabídne šanci, že svého snu může dosáhnout. Je to skutečně tak? Či je to hezky zabalená iluze, která nemůže nikdy v reálném světě fungovat? U Alison si šlo všimnout na konci knihy, že jako postava se neustále vyvíjela a nakonec vyzrála. Což se o jejích nápadnících rozhodně říci nedalo. Někteří mi byli sympatičtí a já jim přála všechno štěstí světa, jiní byli na facku a či pouze dokázali vytvořit příjemnou a vtipnou atmosféru.

„Umejt si vlasy?“ zasměje se pod vousy. „Fakt sis myslela, že bych vynechal tvoje narozky, abych si umyl vlasy? Když už, tak hrát na kytaru…“

Závěr
Single na Manhattanu je rozhodně oddechový román zaměřen na ženy, které stále tápou a nemohou najít lásku svého života. Jako celek nebyl tento příběh vůbec špatný. Dokázal pobavit, udivit a navodit příjemnou atmosféru. Ale bohužel postupem děje se stával nudným a opakující se motiv už nebyl ničím zajímavým. Na jednu stranu dokázala autorka nabídnout celou řádku zajímavých charakterů, ale to zpracování už nebylo tak lákavé. Občas se naskytl i problém se začíst, jelikož to bylo stále dokola a dokola stejné. Taktéž konec knihy byl celkem zvláštní a já stále nedokážu říci, zda mě potěšil či ne. Suma sumárum, knihu doporučuji s výhradami, jelikož příběh má co nabídnout, ale některé jeho aspekty mě moc nebavily.

Název: Single na Manhattanu
Autor: Amanda Staufferová
Počet stran: 384
Nakladatelství: XYZ 
Rok vydání: 2018
Moje hodnocení: 3/5

Za recenzní e-knihu mockrát děkuji internetovému obchodu E-Reading!

Žádné komentáře:

Okomentovat