středa 11. července 2018

V pasti lží (B. A. Paris)


Anotace: Komu můžete důvěřovat, když ani sobě ne? Psychologický thriller autorky bestselleru Za zavřenými dveřmi.
Cass si konečně dala svůj život do pořádku, je šťastně vdaná a pracuje jako učitelka. Jedné deštivé noci se ale na neosvětlené lesní cestě stane něco, co jí převrátí život naruby. Paralyzovaná výčitkami zapomíná, kde nechala zaparkované auto, jestli si vzala prášky nebo že si domluvila schůzku. V hlavě má jen zmatek a mrtvou ženu, kterou možná mohla zachránit. Je blázen? Nebo si s ní zahrává její mysl?

Úvod
Už když vyšla autorčina první kniha v českém překladu a já viděla na každém „internetovém“ koutku pochvalné recenze, věděla jsem, že se její tvorba ani mně nevyhne (a že já s thrillery nemám absolutní zkušenost). Její druhá kniha vyšla letos na konci března, kdy já zrovna měla chuť opět zkoušet poslech audioknih… No a stalo se. Zvolila jsem V pasti lží a už teď vám mohu prozradit, že jsem udělala více než dobře.

Prvé řadě bych zmínila, že příběh je namluvený Evou Novotnou, která dle mého čistě subjektivního názoru, má velmi příjemný hlas, který se k ději hodil. Celkově byla kniha skvěle namluvená a já si prostřednictvím paní Novotné užívala každé slovo.
Co se týče popisné a dějové stránky příběhu, tak zde nemohu vůbec nic vytknout. Autorka si dala záležet na dostatečném popisu ať už prostředí či samotných pocitů a chování postav. Dějová linie byla na začátku sice pomalejšího rázu, ale pak se velmi rychle rozjela a já se nestačila divit, co všechno dokázala autorka čtenáři nabídnout.

Atmosféra & prostředí
Příběh nás přivádí na maloměsto, kde žije hlavní hrdinka Cass se svým manželem. Hned na začátku příběhu se v jejím životě stane jedna velmi nemilá až traumatická záležitost a to jejím konečně dobře ukotveným životem otřese. Výčitky, pochyby, iluze či zmatek ji od té chvíle začnou pronásledovat, a když nemůže věřit ani sama sobě, tak jak má potom prohlédnout přelud od skutečnosti? Musím říci, že na atmosféru, jakou dokázala autorka vytvořit, jen tak nezapomenu. Bylo to velmi napínavé a nervy drásající a vám nezbývalo než ve čtení, v mém případě poslouchání, pokračovat, protože jste prostě museli vědět, co se ve skutečnosti děje a kdo zatím vůbec stojí.

Záhady & tajemství
Postupem děje se čtenář dozvídá více informací o postavách a jejich kostlivcích ve skříni. Za sebe mohu říci, že jsem si opravdu moc užila všechny autorčiny nápady ohledně toho, jak hlavní postavu zmást a pomalu přivést do blázince. Taktéž bylo nakonec vše perfektně propojeno a vytvořilo to tajemný kompletní výsledek, z kterého mrazilo po zádech. Tajemství, která se tolikrát zdála neskutečná, ač paradoxně uvěřitelná, číhala na každém rohu a Cass nedala nikdy spát. Jediné mínus zde vidím, že se mi děj zdál zhruba od poloviny knihy předvídatelný a taktéž jsem hlavního „záporáka“ uhodla, i když ne jeho kompletní motiv či činy apod.

Postavy
Cass mi byla celkem sympatická a mnohdy jsem s její situací soucítila, i když se mi zdála sem tam naivní až prostě pitomá. Její manžel nebyl vyloženě špatný, ale že bych si ho nějak oblíbila či k němu získala nějaké sympatie, to zas ne. To samé se dalo říci o její nejlepší kamarádce, která se mi zdála od začátku divná. Celkově tento příběh není postaven na postavách a jejich rozvoji, takže tuto kategorii příliš nevychvaluji ani nekritizuji.

Závěr  
V pasti lží je velmi promyšlený a skvěle do sebe zapadající thriller, který ve vás po dočtení (poslechnutí) zanechá pocit, že věřit můžete jen a jen sobě a že i to je někdy těžké a matoucí. B. A. Paris se tímto románem pro mě stala hvězdou v tomto žánru a i když nemám moc takových knih načtených, rozhodně si stojím za svým názorem, že tohle je prostě pecka! Dále mohu prozradit, že mám za sebou i autorčinu prvotinu a ta mě také velmi uchvátila. Pokud máte volné odpoledne a chuť si trošku otřást psychikou, zvolte tuto spisovatelku a věřte mi, že nebudete litovat. Já v tuto chvíli čtu její další knihu s názvem Bring me back a máte se rozhodně na co těšit. Takže suma sumárum, smekám svůj imaginární klobouk a vřele doručuji!

Název: V pasti lží
Autor: B. A. Paris
Počet stran: 328/Délka: 8h 47min
Nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2018
Moje hodnocení: 4/5 

Za poskytnutí audioknihy na recenzi mockrát děkuji internetovému obchodu Audiotéka!

Žádné komentáře:

Okomentovat