úterý 24. července 2018

Učedník a pyramida Orků (Taran Matharu)


Anotace: Fletchera s Ignatiem uvěznila inkvizice pro zločin, jehož se nedopustili. Když pak král chystá výpravu na nebezpečné území orků, povolá i Fletchera. Právě k němu se upírají naděje celého království. Hrozí totiž, že orcké armády se pozvednou v takové síle, jakou říše dosud nikdy nezažila.

Úvod
Po dočtení prvního dílu série mi bylo hned jasné, že mě ani jeho pokračování nemine. Tak moc jsem si zamilovala nový svět a postavy, že to jinak nešlo. Druhý díl je opět psán er-formou s ústřední postavou Fletchera. Co se týče popisné a dějové stránky knihy, tak ani zde autor nijak nepolevil či nezklamal. Živé a detailní popisy, gradující děj s okamžiky plnými akce, napětí či zvratů.

Atmosféra a prostředí
Ti, kdo mají již za sebou první díl série jistě vědí, že konec byl otevřený. Druhý díl navazuje akorát s časovým odstupem od hlavní události. Fletcher a jeho démonek jsou ve vězení za zločiny a stojí proti nim mnoho skutečně velkých padouchů. Jak je již z anotace jasné, určitým způsobem se jim podaří osvobodit, ale jejich problémy tím rozhodně nekončí. Na celou říši se řítí jiná pohroma, dalo by se vyloženě říci katastrofa nevyčíslitelných rozměrů. Orkové, žijící v džungli na jihu království, začínají plánovat válku proti zbytku země a moc dobře vědí, jaké síly a démony ovládají. Je potřeba jednat, a proto budou vybráni studenti akademie ke splnění přímo sebevražedné mise. No kdo by se chtěl vydat do orcké džungle, na území nepřátel, a pokazit jim všechny možné plány? No nemají moc na výběr a v tu chvíli teprve započne jejich dobrodružná jízda!

„Radši půjdu pěšky,“ hartusila Cress bezstarostně. „Táhněte k čertu i s tím vaším létajícím nesmyslem, Arkture. Až přijde čas nás odtud dostat, můžete vy i Buck klidně zůstat spát.“

Zde bych hlavně chtěla zmínit dvě věci o příběhu. Zaprvé byl začátek takový zdlouhavý. Autor se téměř celých 100 stran zabýval hlavním hrdinou a jeho pobytem ve vězení. Na můj vkus tomu mohl věnovat méně stran a tudíž dát ještě větší prostor nejrůznějším záhadám džungle či něčemu dalšímu. Zadruhé ho ale musím vychválit za prostředí, které v sobě ukrývalo tolik záhad a originálních věcí, až z toho přecházel zrak. Samotný prales byl obývaný originálními tvory a taktéž v něm rostly všelijaké neuvěřitelné rostliny s mnoha účely. Tohle autorovi skutečně jde a já si vychutnávala každičký okamžik, kdy si se mnou moje fantazie zahrávala a já měla pocit, že stojím bok po boku s hlavními hrdiny.

„Mně je zle,“ zahuhlal Jeffrey a zaťal prsty Fletcherovi do paže. „Myslím, že to pivo mě nemá rádo. Prosím tě, vyveďte mě ven!“

Zlo a záhady
Dostat nebezpečnou misi na nepřátelském území Orků není rozhodně žádná sranda. Také tomu zrovna nepomáhá fakt, že ne všichni vybraní studenti pro tento úkol jsou přátelé. Takže si jistě dokážete představit, jak neuvěřitelně nepříjemný je to pocit pro Fletchera a jeho přátele, když nemohou věřit v džungli svému zraku, sluchu, hmatu a dokonce ani svým vlastním spolužákům. Ovšem ne vše zde je zlé, prales také nabídl mnoho dobra, ač se to na první pohled nezdálo. Celkově se dá říci, že druhý díl byl stejně napínavý, plný akce a zvratů jako jeho předchůdce. O záhady zde tedy nouze není a rozhodně nejedna i mě dokázala překvapit, jelikož autor je dokázal dobře tutlat a pak je na vás vychrlit.

Největší ze všech byl pantaur, obrovitý dvounohý slon, tyčící se do výšky bezmála tří metrů, s velkýma plachtovitýma ušima, chápavým chobotem a vroubkovanými kly stejně dlouhými jako jeho mohutně osvalené paže. Kolem nohou se mu hemžili menší démoni, ale na tu vzdálenost nebylo možné je rozlišit.

Postavy
Setkáme se zde opět s Fletcherem a jeho démonem Ignatiem, trpaslíkem Othelem a jeho bratrem, elfkou Sylvou či s ostatními studenty akademie. Taktéž nebudou chybět i další postavy přes učitele akademie či nepřátele. Co se týče nějakého vývoje postav, tak by se dalo říci, že si spisovatel s některými dokázal dobře pohrát, ale jinak se nic extra výjimečného neudálo.

Závěr
Druhý díl dobrodružné série o učednících a jejich démonech rozhodně doporučuji! Pokud jste již četli první díl a líbil se vám, tak vám s jistotou mohu říci, že i jeho pokračování si zamilujete. Tentokrát zde byl konečně prostor pro originalitu, která více méně chyběla prvnímu dílu. Také bych řekla, že si autor lépe pohrál s akčními a napínavými momenty, i když s i těmi jsem byla v jedničce spokojená. Celkově se dá říci, že až na zdlouhavější začátek to bylo neuvěřitelná jízda! Závěrečný díl mám již za sebou (recenze bude snad brzy) a hned po jeho dočtení jsem měla úplnou chuť si všechno přečíst znovu, jelikož tak moc mi začal svět a jeho hrdinové chybět. Takže pěkně prosím, tuhle sérii si přečtěte!

Název: Učedník a pyramida Orků
Autor: Taran Matharu
Počet stran: 363
Nakladatelství: Alpress  
Rok vydání: 2016
Moje hodnocení: 4/5

Za recenzní e-knihu mockrát děkuji internetovému obchodu Palmknihy.



Žádné komentáře:

Okomentovat