neděle 24. června 2018

Neuvěříte, co se stalo potom (James Goss)


Anotace: Druhá kniha z volně navazující série inspirované seriálem Class se světa kultovní ságy Doctor Who zavede čtenáře do školy Coal Hill. Všichni studenti tu najednou poslušně plní výzvy webové stránky, kterou spravuje miláček vlogerského světa Seraphin. A výzvy jsou čím dál brutálnější a nebezpečnější. Nejdřív vedou ke rvačkám, potom začnou ohrožovat život. Až nakonec několik lidí zmizí. Když webová stránka začne rozdělovat i Aprilinu partu, rozhodně se dívka, že na vlastní pěst vypátrá, kdo za tím vším stojí. Ke své hrůze zjistí, že svět už není takový, jako byl dříve. A neuvěříte, co se stane potom.

Jak jsem se již zmínila v recenzi na první díl této série, seriál i jeho postavy jsem si velmi oblíbila, a proto jsem se čtením druhého příběhu rozhodně neváhala. I tentokrát nás čeká vzrušující dobrodružství se známou partou přátel, kteří se opět snaží zachránit svět a jeho obyvatele před invazí. 

„A co když je to nějaký onemocnění mozku?“ navrhla Tanya. „Vysvětlovalo by to, co se děje?“
„Blbost chytit nemůžeš!“ zaprotestoval Ram a slečna Quillová vyprskla smíchy.

Opětovně se nacházíme na střední škole Coal Hill, kde hlavní hrdinové studují. A zase se zde dějí velmi neobvyklé a hrůzu nahánějící věci, se kterými je potřeba něco udělat! Poté, co školou proběhne vlna výzev, které jsou i nejsou života ohrožující, a dotknou se životů i hlavních postav, je jasné, že to nebude žádná sranda, ale boj o přežití. Tentokrát je hlavní hvězdou tohoto oříšku April, která jako první začne jednat a to ji přenese do jiného světa, dimenze či reality. A teprve tady začne ten pravý boj o život!

„Protože lidi jsou vážně divní,“ řekl Matteusz po chvíli. „Dokud nedáš fotku na Facebook, dokud o něčem netweetuješ, dokud nenahraješ video na YouTube, jako bys nežil. Je to jako filosofie.“

Za sebe mohu říci, že jsem si užila nové prostředí, které jakoby vypadlo z počítačové střílečky (hry). Nestvůry a akční momenty jsou na denním pořádku. Záhady a tajemství obestupují vše a vypadá to, že z toho není cesty ven. Nebo snad ano? Dokáže se April se vším sama vypořádat nebo její přátelé najdou způsob, jak se k ní dostat a společně jako parta vše vyřešit?

„Jsem mimozemský princ,“ řekl netvorovi. „Nechlubím se, nečekám zvláštní zacházení, je říkám, že takhle můj život vypadat nemá.“

Když bych měl porovnat první knihu s touto, tak Jízda byla o trošku lepší. Zde mi vadilo, že se na to, že kniha není příliš tlustá, až moc stránek nic nezměnilo či příliš nedělo. April byla lapená v jiné realitě, bojovala den co den s příšerami, ale nic víc nového nepřicházelo. Sice ke konci se odehrála epická bitva, ale stejně.. Akce mohla být lépe rozložená a tečka!

Ale.. Celkově mohu knihu rozhodně doporučit! Mně se jednička moc líbila a hold nasadila laťku vysoko, takže ji bylo problém překonat, ale i tak jsem si  Neuvěříte, co se stalo potom užila a už se těším, až se mi dostane do ruky třetí a zároveň závěrečný díl série a já se dozvím, jak to s hrdiny dopadlo, jelikož seriál skončil dost divně, takže doufám, že aspoň knižní série mě potěší.

Název: Neuvěříte, co se stalo potom
Autor: James Goss (námět P. Ness)
Počet stran: 288
Nakladatelství: Slovart (#booklab)
Rok vydání: 2018
Moje hodnocení: 3,5/5 
  
Za poskytnutí knihy na recenzi mockrát děkuji nakladatelství Slovart!

Žádné komentáře:

Okomentovat