neděle 1. června 2014

Leden až květen 2014


Leden

John Green: Hledání Aljašky.
Green se opět ukázal jako mistr svého oboru. Postavu Milese jsem si hnedka oblíbila a jeho styl vyprávěný také. Aljaška Youngová byla ikona všech a její osud v knize byl správný. Díky ní se životy jejich přátel změnily k lepšímu. Postava Plukovníka byla nezapomenutelná, hlavně díky jeho vtipům. Celkově dojemný, vtipný, dechberoucí a smutný příběh. Opět úžasné myšlenky a úvahy jako v jeho knize Hvězdy nám nepřály. Kterou mám radši? Obě!

Marie Lu: Legenda.
Proč zrovna ona? Bože, ta obálka! Hned mi padla do oka a anotace na knihu zněla taky dobře.  Dva vypravěči, bohatá June a chudý Day. Velké plus za odlišení textu vypravěčů (každý vypravěč měl svůj druh písma). Lépe se mi četl Day, možná proto, že jeho řeč byla uvolněnější než její. Celkově velice napínavá kniha. Děj byl strhující do poslední stránky (tak moc, že jsem si několik stránek polila kafem L). Nechyběla milostná zápletka a zrada blízkého člověka. K June jsem neměla žádné výrazné připomínky, Daye jsem si okamžitě zamilovala.

Patrick Ness: Volání netvora.
Moc krásná kniha plná emocí. Po přečtení ve vás zůstane ještě nějakou dobu smutek. O odvaze chlapce, který se musí postavit svým největším strachům, překonat je a přiznat si všechny problémy a trápení, které ho sužují. Dechberoucí kresby, které jsou ještě lepší než samotný příběh.

Darren Shan: Palác prokletých.
Jsem zaujatá a vždycky budu. U Shana nenajdu výtky i kdybych chtěla! Opět skvělé dílo. Napínavé, strašidelné, lehce předvídatelné. Nemohu se dočkat poslední dílu série. Moc se mi líbil začátek a Lartena objevení VELKÉHO upířího objevu. Jsem za tuto sérii ráda, jelikož mi postupně dochází, proč se co dělo v knihách o jeho učni a ty spojitosti jsou fajn.

Únor
Katie McGarry: Překroč svůj stín.
Dva vypravěči, Echo a Noah. Oba s kupou problémů, oba nevyrovnaní a poškození. Příběh o lásce, překonání problémů i v té nejtemnější době života. Když máte někoho, kdo vás miluje a chápe, žití života je snazší. Kniha plná dojemných kapitol s pořádnou dávkou tajemství, která vás až zvednou ze židle. 
 
Marie Lu: Fenomén a Šampion.
Po přečtení Legendy jsem byla velice zvědavá, co se bude dít v dalších dvou dílech. Byla jsem mile překvapená. Fenomén byl strhující, napínavý a mám ho z celé série nejradši (a má také nejhezčí obálku!). Jeho konec mě ovšem nepotěšil. Čekat na pokračování byla hrůza. Šampion měl krásné milostné epizodky hlavních hrdinů. Byl výborným závěrem knižní trilogie. Konec se mi opravdu líbil. June a Day se nakonec poznali tak, jak si oba přáli. Oba díly přesycené akcí.


Darren Shan: Procesí mrtvých.
Dokonale promyšlený příběh. Zprvu lehce zmatený než se člověk začal orientovat v tajemném Městě! Kniha plná záhad, ze kterých vám běhá mráz po zádech. Stále si říkáte: „Tak už. Už bude něco z toho všeho vysvětlené?“ … Ne. Shan napínal do poslední stránky, do vašeho posledního dechu. Pak přišlo prudké stoupání a autor vám předhodil pěkně uspořádané řešení každé záhady. A na konci? Woow.. Posledních několik stran jsem zhltla a jen žasnu a vy budete také.

Colleen Hoover: Bez naděje.
Silný příběh, který vám vyrazí dech a vy ho rozhodně budete muset přečíst na jeden nájezd, jinak neusnete nebo nebudete schopni jakékoliv činnosti. S hlavní hrdinkou Sky budete soucítit, litovat ji, v některých okamžicích vám bude lézt na nervy.. není dokonalá. Kdyby byla, nic by se jí nestalo a příběh by byl nudný. Věrohodné popisy pocitů hrdinů. Z knihy sálá spousta emocí, už jen z její obálky, která je tak nádherná. Slabší osobnosti si možná popláčou nad krutostí osudu, který musí hrdinka nést na svých bedrech. Postava Holdera mi zprvu byla nesympatická, pak se ale ukázal svým chováním v lepším světle. Nakonec jsem si ho zamilovala. Moc pěkné flashbacky z minulosti hrdinky, které celému příběhu dodávají na celistvosti. Humor nechyběl! 

Emmy Laybourne: Nebe v plamenech.
Druhý díl série Monumentu 14 byl o trochu lepší než jeho předchůdce. Vypravěči se stávají oba bratři, Alex a Dean. Více napětí a akce než v prvním díle. Knihu ozvláštnilo střídání vypravěčů, ale celkově takový průměr.
 
Březen
J. Lynn: Počkám na tebe.
Milý, vtipný, citem proložený příběh... A upřímně? Hlavně Cameron. K hlavní hrdince jsem měla neutrální vztah, což se rozhodně nedalo říct o jejím budoucím partnerovi. Cameron mě od začátku rozčiloval. Libový frajírek. Postupem knihy jsem však změnila názor. Ukázalo se, jaký ve skutečnosti je. Je to jednoduchý, roztomilý příběh. Na oddechové čtení, při kterém si chcete odpočinout a lehce se začervenat v určitých momentech, jako dělaný.

Richelle Mead: Vampýrská akademie.
VA jsem četla na doporučení své spolužačky, jelikož nutně potřebovala někoho do kina. Tak proč ne? Začátek mě příliš nezaujal. Byl táhlý a nudný. Děj se postupně začal rozvíjet a byl celkem napínavý. Druhá část příběhu mě bavila, ale nejsem si jistá, jestli se v brzké době poženu pro další díly.

Lauren Oliver: Panika.
Kniha mě tak trochu zklamala. Čekala jsem od ní mnohem víc. Byla předvídatelná, moc mě nevtáhla do děje.. celkově mi přišla taková ochuzená o pořádné napětí. Když už přišel na řadu nějaký ten úkol, přišlo mi, že byl popsán celkem rychle a tak trochu odbytě. Rozhodně více kapitol bylo o "ničem". Na druhou stranu měla i své klady.. Nějaké okamžiky příběhu byly dobré, hlavně posledních několik kapitol. Hlavní postavy se mi líbili, hlavně jejich různorodost.

Lindsey Kelk: Zbožňuju New York.
Další oddechové čtení pro slunečné dny. Kniha plná humoru, absurdních životních okamžiků a trapasů. Hlavní hrdinka na začátku knihy prožije tragédii a jediné na co dokáže myslet, jsou její krásné boty. :D Každý pád v jejím životě ji posilní a ona se stane takovou, jakou si vždy přála být. Perfektní román pro ženy.

Duben
Rereading Divergence a Rezistence.

Veronica Roth: Aliance.
Líbila se mi celistvost textu, jak vše bylo dobře napojené a zapadalo do sebe. Příběh byl plný zvratů, napětí a tajemství, která byla odhalena. Co se týče Tobiase. Mně se líbila jeho vyprávění. Ukazovalo ho to v jiném světle, více citlivého, více jako obyčejného člověka, ne superhrdinu. To jak skončila Tris? Kdyby se to nestalo, byla by to série jako každá jiná. Když to vezmu komplexně, nic není bez chyby :) Byla to neobyčejná série. Aneb: OHEŇ, KTERÝ HOŘÍ TAK JASNÝM PLAMENEM, NEMŮŽE PLANOUT DLOUHO!

John Flanagan: Králové Clonmelu.
Další pokračování dobrodružství Willa a jeho přátel. Tentokrát se vydávají za hranice svého království, do rodného domova Halta. V knize nechybí šťavnaté zápletky, záludné lsti a později odhalená tajemství. Kapitoly plné humoru starého mrzuté mistra a jeho bývalého učně.

Julie Berry: Všechna pravda, co je ve mně.
Nebyla to špatná kniha. Byla originální, tajemná, ale rozsah kapitol byla hrůza. Opravdu se nejde začíst do kapitoly o pár řádcích, a proto jsem měla problém se soustředěním.. Více úvah než děje. Velký klad za flashbacky, které aspoň trochu nastínily občas zmatený děj.


Květen
Kass Morgan: Prvních 100.
Kniha je čtivá, dobře zpracovaná, ale se seriálem se nedá tolik srovnávat. V seriálu se toho rozhodně víc děje (z knihy jsou vzaty jen části příběhů), což se o knize říci nedá. Přišla mi dějově chudší, než jsem čekala, a proto doufám, že druhý díl bude lepší. Ze čtyř vypravěčů jsem si nejvíce oblíbila Glass a Bellamyho.

Lissa Price: Banka těl - Mladší.
Od začátku do konce to bylo úžasné :) Četlo se to samo, postavy a zápletky byly dobře propracované.  Akce téhle knize rozhodně nechyběla. Hlavní hrdinka byla neskutečně statečná. Jediné minus bylo, že postavy nebyly příliš popsány, což byla škoda, jelikož o vzhled dárců velice šlo. Doufám, že někdy bude příležitost si přečíst pokračování!

Lois Lowry: Dárce.
Další kniha čtená kvůli přicházejícímu filmu do kin. Dárce má velice hluboký, dojemný příběh. Plný úvah a poselství lidstvu. Je lepší žít ve světě, kde nic necítíte, nerozhodujete o ničem, ale jste v bezpečí nebo chcete svobodu a ocitnout se tak v nebezpečí, že si svůj život svými rozhodnutími zničíte? Hlavní hrdina Jonas to tak nemohl nechat a bylo to jedině dobře.. Co se týče postav. Jonas byl chápavý dvanáctiletý chlapec. Jeho rodiče jsem krajně nemusela.

Darren Shan: Demonata.
První kapitola a tolik krve? Sakra co to je?... Ale bylo to dobré! Shan se sice ukázal v poněkud zvráceném světle, ale klid. Je to čtivý, poutavý příběh. Zápletky sice jednodušší, děj sem tam předvídatelný, ale pár momentů jsem husí kůži měla. Moc se mi líbila rozhodující bitva hrdinů proti zloduchům. Ta byla velice dobře propracovaná. Autor nás opět postavil před špatný konec a hrál si s námi do poslední stránky, kde nás vykuchal a odhodil. 

Colleen Hoover: Ztracená naděje.
Stejně silný a úžasný příběh jako kniha Bez naděje. Četla se sama a i Holderův pohled byl propracovaný. Velice jsem ocenila tu část příběhu, kde Holder ještě neznal Sky. Ukázal nám svůj život před a během tragédie, kdy přišel o svou sestru. Velké plus za velice osobní deník, který psal Les. Ukázal se ještě skvělejší, než jaký byl v Bez naději.  Když jsem porovnávala obě knihy a četla je po dočtení Ztracené naděje znovu souběžně, příběh mě stále moc dojímal. Myslím, že ať už obě knihy přečtu milionkrát nebo jen třikrát, láska k nim bude furt stejná. Nekonečná! Když bych je měla porovnat a říci která byla lepší, možná se přikloním spíše k vyprávění Holdera. Mám hold radši mužské hrdiny a vypravěče.
 
 
Veronica Roth: Free Four a The Transfer.

Obě novely o Čtyřkovi se mi líbily. Free Four nám ukazuje Tobiasův pohled na okamžik z Divergence. Jedná se o scénu s vrhání noži na Tris. Už v tomto krátké vyprávění Tobias ukázal, že je to citlivý a milý člověk, tak jako v Alianci, kde má roli druhého vypravěče.
The Transfer je první ze čtyř novel o jeho životě před setkáním s Tris (čtvrtá část je souběžná s Divergencí). Dozvíme se zde jaký Tobiase potkal osud s krutým otcem, jaká byla jeho volba při iniciaci a proč. Počteme si, jak tehdy probíhal výcvik u Neohrožených, kdo je Amar (i když ten se objevil i v Alianci) a jaký byl tehdy Eric, než jsme ho poznali v Divergenci. Co je krajina strachu a proč zrovna Čtyřka?... Postava Tobiase se už v tomto krátké vyprávění dost změnila. Z vystrašeného chlapce v muže.

Colleen Hoover: Finding Cinderella.
Krátká novela, která se muže číst, i když jste ještě nečetli Bez naděje a Ztracenou naději. Příběh je vypravován Danielem, nejlepším přítelem Holdera. Seznamujeme se s chováním a pocity Daniela, který to v životě také nemá zrovna jednoduché. Je přelétavý a nikdy nikoho ve skutečnosti nemiloval.. až do okamžiku než potká dívku, o které ani neví, že ji zná tak dlouho a prožil s ní svůj nejúžasnější den v životě. Dozvíme se největší tajemství Six, která je nejlepší kamarádka Sky. Nechybí romantika, humor a sem tam ta tragédie. Kdo je potom záhadná dívka Popelka, kterou Daniel tak zbožňuje? Stojí za přečtení!



Rereading: Hvězdy nám nepřály.

Žádné komentáře:

Okomentovat