Rok 2013 jsem zahájila čtením Rezistence od Veronici Rothové.
Tento druhý díl se mi také velice líbil. Bylo vidět, že se
spisovatelka zlepšuje. Kniha byla opět plná napětí a zvratů. Co se týče postav,
Tris mi občas lezla na nervy, jak už to u hrdinek s vlastností
sebedestrukce bývá.
Darren Shan a jeho Sága
Lartena Hroozleyho (Zrození zabijáka
a Oceán krve). Pro Shana jsem měla
vždy slabost a i tato jeho sága je skvělá. Moc jsem si užívala další stránky Lartena.
Zjistit něco o jeho životě před setkáním s Darrenem a moci pochopit jeho
následné chování během Ságy Darrena Shana. Skvělé!
Lauren Oliverová a její Chvíle
před koncem. Tohle byla moje první kniha, kterou jsem od ní četla. Pro mě
to byl takový ten průměr. Byly tam chvíle, které mě bavily a naopak. Na
oddechové čtení postačila.
Kerstin Gierová a série Drahokamy
- Rudá jako rubín, Modrá jako safír a
Zelená jako smaragd. Originální, napínavé, dějově propracované knihy. Opět
si zde jde všimnout rozvoje autorčina stylu psaní. Gideon mi přišel tak trochu
jako hňup, jeho postavu jsem příliš nemusela.
Intr od Ladislava
Karpianuse. Oddechové čtení, plné humoru a zážitků ze života, v kterých se
vidí mnozí z nás.
Polibek pro Annu
od Stephanie Perkinsové. Na tuto knihu si pamatuju moc dobře. Jela jsem
z přijímaček na VŠ a hrozně se nudila ve vlaku. Vytáhla jsem čtečku a
vybrala první knihu, kterou jsem tam měla a hle! Anna a kouzelný Étienne St.
Clair. Další platonická láska mého života. Kéž by byl skutečný.. L :D Moc se mi líbil
popis Paříže, kterou jsem sama již navštívila, a tudíž si zavzpomínala. Sice typický dívčí román, ale proč ne!
Christopher Paolini a jeho závěrečný díl série Dračích
jezdců - Inheritance. Aaach moji
milovaní dráčci vyrážejí znovu do boje! Dokonalé završení série. Nemohu nic
vytknout. Skvěle propracované, tak jak se od autora očekávalo.
Stephenie Meyer a Hostitel.
Kniha se mi celkem líbila. Byla jsem na ni zvědavá, poté co jsem od ní četla
Stmívání a spol. Originální spojení 2 duší v jednom těle. Dostačující
popisy skalního komplexu, kde žili přeživší.
Jsem roztříštěná
a Jsem zlomená od Tahereh Mafi. Tato
spisovatelka patří k mým oblíbencům. Originalita je její velké plus.
Člověka úplně zničí při čtení. Sotva její postavy vyřeší nějaký problém, hned
je hodí do dalších krizí a teď si poraďte, jak chcete. Ani na vteřinku jsem se
nenudila. Tak moc mě děj prvního dílu zajímal, že jsem odložila i maturitní
otázky. Juliette se mi zamlouvala od začátku. Líbil se mi vývoj její postavy
v knihách, naopak Adam je takový nemastný, neslaný a Warner? Toho bych
brala všemi deseti! Jsem hold pro záporné postavy… U druhého dílu byl začátek
lehce zmatený, špatně se četl. Pak se kniha rozjela. Děj plynulý, krásné úvahy,
výborný styl psaní.
Bret Easton Ellis a jeho kniha Pravidla vášně. Lehce bezduchý román, který nepotěší a ani neurazí.
Vše se točí jen kolem drog, sexu, peněz a párty. Na zabití nudy postačující.
John Green a Hvězdy
nám nepřály. Kolem této knihy jsem dlouho chodila v knihkupectví a váhala
jsem, jestli si ji pořídit. Říkala jsem si, že to bude jen další kniha o
umírání a rakovině, plná citů a utrpení.. Takových už je mnoho a nechtělo se mi
do ní. Zmýlila jsem se. Knihu jsem měla přečtenou za necelých 6 hodin. Skončila
jsem naprosto ohromená (a možná i ochromená). Nejsem zrovna příznivec takových
knih, mám spíše ráda sci-fi nebo fantasy.. Byla jsem velice překvapena, jak moc
mě kniha vtáhla do děje. Po několikátém přečtení ji zbožňuju stále více a více.
Už jen pro její úvahy, humor a hlavně Guse.
John Flanagan a série o milém Willovi - Hraničářův učeň. Celkem 12 dílů. V roce 2013 jsem jich
přečetla prvních 7 (Rozvaliny Gorlanu,
Hořící most, Ledová země, Nositelé dubového listu, Výkupné za Eraka, Čaroděj na
severu a Obléhání Macindawu).
Neokážu říci, který díl mám nejradši. Každý je něčím jiný a každý v něčem
podobný. Vidíme vyrůstat hlavního hrdinu Willa a jeho přátele, stárnout jeho
mrzutého mistra. Mám ráda, když se postavy časem vyvíjejí a mění se. Člověku to
pak připadá reálnější. Velké plus za skvělé mapy jak Araluenu a jeho okolí, tak
i zemí za mořem, kam se naši hrdinové nejednou vydali.
Rick Riordan a série Percy
Jackson (Zloděj blesku, Moře
nestvůr, Prokletí Titánů, Bitva o labyrint a Poslední z bohů). Tematicky zajímavá série, která se skvěle
čte u moře (zkušenost! :D). Oddechový děj, není nutné příliš přemýšlet, a když
vám něco uteče, stále budete chápat, co se děje. Nejoblíbenější díl? Rozhodně
Bitva o labyrint. Téma Minotaurova labyrintu bylo dobře propracované a mě
osobně hodně zajímalo.
Sarah Crossan - Dech. Skvělý dystopický román vyprávěný z více
pohledů. Vypravěčka Alina celkem otravná, nebyla mi vůbec sympatická. Některé
pasáže nic neříkající, jiné dost napínavé. Lehce předvídatelný děj.
Stephen Chbosky - Ten,
kdo stojí v koutě. Poté co jsem viděla film s mým oblíbencem Loganem
Lermanem, musela jsem si nutně zakoupit knihu a ta byla lepší. Deníkové formy
se (dopisy, které Charlie píše) jako styl vyprávění povedly. Minimum nudných
nebo nepochopitelných pasáží. Krásné úvahy o životě a vzchopení se hlavního
hrdiny a podívání se pravdě do očí.
Jessea Perry - Alchymie
věčnosti. Pěkná oddechovka. Neurazí,
ale také příliš nenadchne. Nejsem si jistá, jestli bych si chtěla přečíst její
pokračování. Možná mě donutí jen má zvědavost.
Dustin Thomason - 21.12. - Kletba jaguářího krále. Velké
plus za více dějových linií, které se nakonec spojily v jednu. Zajímavé
spojení více témat dohromady vytvořilo takový mix, který vás nadchne. Propojenost
historie a postav výborná.
Jessica Khoury ukázala ve svém Počátku jak moc dobrá a přemýšlivá spisovatelka je! Byla jsem unesená,
dost unesená. Promyšlenost díla mi až naháněla husí kůži. Nenašla by se
stránka, která by mě nebavila. Jsem ráda, že kniha stojí jen jako jednotlivec a
nemá pokračování, tím by se vše zkazilo. V celé knize se toho tolik stane,
že se nestačíte divit. Plno tajemství vypluje na povrch, bohužel některá
předvídatelná dopředu, ale na celkovém dojmu to neubírá.
Gemma Malley - Deklarace
smrti. Docela zajímavé téma knihy. Spisovatelka se s tím poprala
celkem dobře. Lehce nad průměr, ale že bych se pro ni nadchla, to zas ne.
Morgan Matson - Amy a Roger: Na cestě. Miluju, miluju, miluju!!! Perfektní letní příběh, který zvedne náladu. Vtáhne vás do děje a vy se cítí jako byste jeli s hrdiny v autě a prožívali to co oni. Bonusy ve formě fotek a playlistů naprosto dokonalé. Po přečtení každé kapitoly mi nezbývalo nic jiného než si všechny písně pustit a prožít vše znovu.
Colleen Houck a její Tygří
série (Tygrovo prokletí, Tygrova stezka, Tygrova plavba). Pro tuhle sérii
mám slabost. Hlavně tedy pro Rena. Autorce rozhodně fantazie nechybí. V knihách
nechybí vtip, napětí, zvraty, tajemství, mytické postavy a legendy. Vše
v co věříte a po čem toužíte, v nich najdete. Co se tyče hlavní
hrdinky a jejího mnohdy špatného chování.. patří to prostě ke knize. Zbožňuji
její popisy prostředí, kam se hrdinové vydávají.
Cassandra Clare a Město
z kostí. Tak tahle kniha mě příliš neoslovila. Celkově mi přišlo, že
se v ní nic nedělo. Samozřejmě, že měla své světlé chvilky, ale těch bylo míň. Takový
táhlý, předvídatelný děj. Hlavní hrdinka fňukna.
Emmy Laybourne - Monument
14. Originální téma, to ano, ale chybělo tomu to napětí a šťáva. Plus za
různorodé postavy, ale děj se příliš nerozvíjel. Čekala jsem toho od knihy
mnohem více.
Megan Crewe - Tak
padne náš svět a Životy, které jsme
ztratili. Styl psaní ve formě deníkových zápisků je fajn jen do
chvíle, kdy vám nedělá problém se začíst. Tady to tak bylo. Po přečtení
kapitoly jsem měla co dělat, abych se donutila pokračovat. Téma bylo zajímavé,
ale to ovšem nezachránilo to, že se to poměrně blbě četlo. Táhlý děj a pár nic
neříkajících kapitol.
David Levithan a Den co den. Velice čtivá kniha. Úžasný příběh. Líbila se mi rozmanitost charakterů, do kterých se A převtěloval. Výborné úvahové pasáže. Every day I am someone else. I am myself – I know I am myself – but I am also someone else. It has always been like this. Ani přes relativně "špatný" konec to knize na kráse neubralo.Amy Tintera - Reset. Začátek knihy se mi líbil. Děj se rozvíjel plynule a my se potupně seznamovali s knihou a její tematikou. Prostředek knihy byl zdlouhavý, těžký.. jako by spisovatelka nevěděla co a jak a to knize ubralo. Pak se ale nakonec autorka asi vzpamatovala a děj se celkem dobře rozjel a byl i napínavý.
R. J. Palacio - (Ne)obyčejný
kluk. Kouzelný příběh, plný reality, skvělé návaznosti. Ocenila jsem více
vypravěčů a tím pádem i více pohledů na situaci. Roztomilé!
Moira Young - Krvavá
cesta. Od začátku až do konce napínavý příběh. Strhující děj. Hlavní
potyčka na konci knihy bylo to nejlepší z celého čtení. Část, kde se Saba
dostala do arény, mě příliš nenadchla, to samé se dá říci o jejím chování.
Katja Millay - Moře
klidu. Rozhodně jedna z nejlepší knih co jsem za rok 2013 četla!
Upřímná a plná emocí. Oba hrdinové, kteří v knize mají roli vypravěče, se
mi zamlouvali. Nechyběla lovestory. Hrdinové museli překonat řadu překážek,
díky kterým se pak na svět dívali jinak.
Žádné komentáře:
Okomentovat