sobota 6. října 2018

INK Tajemství kůže (Alice Broadway)


Anotace: Představte si, že žijete v zemi, kde každá přelomová událost, každé důležité rozhodnutí, všechno, co pro vás má nějaký význam, skončí na vašem těle jako tetování. Po smrti pak z potetované kůže vytvoří knihu, která bude vašim potomkům sloužit jako vzpomínka na vás a vám jako záruka věčného života. V takovém světě žije Leora. Když její otec zemře, Leora by dala cokoli, jen aby mohl v paměti ostatních žít navždy. Ví totiž, že její otec si zasloužil, aby jeho kniha kůže se záznamem celého jeho dobrého života přetrvala navěky. Když však zjistí, že z knihy jejího otce někdo kus vyřízl a knihu upravil, musí se pustit do pátrání, které ji přiměje zamyslet se nad tím, zda svého otce vůbec znala. A jestli zná samu sebe. A jestli všechno, v co celý život věřila, je vůbec pravda. Tak začíná rozplétání strašného tajemství…

Úvod
Ink patří mezi knihy, které jsou velmi oblíbené u zahraničních booktuberů či knihomolů a to nejen pro svoji krásně blyštivou obálku, ale také pro svůj originální svět a celkovou myšlenku. 

popisné stránce nemám vyloženě výhrady, svět a jeho zákonitosti byl velmi dopodrobna vysvětlen, a jelikož se skutečně jedná o velmi originální prostředí, byla jsem spokojená. Navíc byly do textu zakomponované pohádky a mýty, což působilo osvěžujícím dojmem.

Po dějové straně bohužel nemůžu vyloženě chválit. Nejen, že na mě vyprávění působilo dost dětským dojmem a to že já čtu často dětské knihy a užívám si je, ale tady mi to opravdu nesedělo. Dále kniha obsahuje velké množství kapitol či částí, kde se nic nedělo. Např. první polovina příběhu je velmi průměrná.

Poznamenáváme svoje těla, abychom nemuseli spoutávat svoje duše. Jen na ty, kdo žili zasloužilým životem, se bude dál vzpomínat, a k tomu je třeba, aby dobro v jejich duši převážilo zlo a ji samotnou netížil hřích.

Atmosféra & prostředí
Jak jsem se již zmínila, svět vytvořený v knize je bez debat osobitý. Bylo vidět, že si autorka dala záležet a věnovala všem jeho pravidlům velkou pozornost a hlavně prostor. Na druhou stranu tohle byl velký zabiják děje. Spisovatelka dala až příliš mnoho stránek samotnému prostředí a jeho charakteristice a naopak téměř žádný dějové gradaci, akci či napětí.

Zlo, akce & záhady
Ink Tajemství kůže v sobě ukrývá mnoho tajemství či záhad, které se postupem děje čtenářům vyzradí či sami na ně přijdou. Já sama na některé přišla či je částečně správně odhadla, ale celkově se nedá říci, že by si autorka dala záležet v těchto prvcích. Nic vyloženě bylo překvapující či vyvolávající woow efekt. Možná jedině ten konec, který byl na jednu stranu zajímavý a dost nalákal k přečtení druhého dílu, ale také ve vás zanechal pocit částečného nepochopení či zmatenosti.

Příběhy jsou naše minulost. S její pomocí prožijeme současnost.

Postavy
Tak tady musím zmínit, že hlavní hrdinka a vypravěčka příběhu mě po celou dobu čtení spíš iritovala nebo mi byla fuk. Navíc jsem Leoru také přejmenovala na Lenoru na praní prádla. Sorry not sorry! Celkově se dá říci, že mě žádná z postav příliš neoslovila a neměla jsem pocit, že bych za ni dokázala bojovat.

Poprvé v životě pochybuju o svojí víře a to mě děsí. Poprvé v životě chci změnit pravidla. Poprvé v životě se ptám: záleží vůbec na tom, co má člověk na kůži, když je v sázce jeho duše?

Závěr
Nechci říkat, že tato kniha je vyloženě špatná, to vůbec ne. Má originální svět a myšlenku, ale autorce se bohužel nepovedlo udržet moji pozornost při čtení. Hlavně příběh dost působil jako takový úvod k pokračování (či novela nebo před-díl) a já skutečně doufám, že dvojka toho nabídne mnohem více, především té akce, napětí a pořádné dávky zvratů. Nicméně knihu i přes všechny její nedostatky doporučuji, jelikož to není ztráta času jako u některých jiných titulů.

Název: INK Tajemství kůže
Autor: Alice Broadway
Počet stran: 304
Nakladatelství: Moba
Rok vydání: 2018
Moje hodnocení: 3/5

Za poskytnutí knihy na recenzi mockrát děkuji nakladatelství Moba!

Žádné komentáře:

Okomentovat