neděle 3. července 2016

Letní inspirace


Je tu volno, hurááá! No dobře, tak úplně volno taky ne, ale po zdlouhavém učení se na státnice si užívám asi všechno (hlavně čtení). Noo a když už tedy zmiňuji to čtení, napadlo mě vybrat některé knihy ze svých knihovniček a doporučit Vám je ke čtení v létě. K létu neodmyslitelně patří radovánky ve vodě a opalování.. No a co by to bylo za opalovačku bez knížky, že?! Některé knihy jsem již četla, na některé se teprve chystám. Doufám, že jsem vybrala dobré čtivo a trefila jsem se Vám do vkusu. Tak tedy začneme.

Nakladatelství Host: Ostrov lhářů; Kukuřičný město

Ostrov lhářů jsem četla a byla z něho nadšená, dokonce tak, že jsem pár dní po dočtení stále přemýšlela a snažila se pochopit ten konec. K vodě se hodí, jelikož sám příběh se odehrává na ostrově obklopeném oceánem.

Ke Kukuřičnýmu městu jsem se stále nedostala, ale pamatuji se, že když jsem ho kupovala, těšila jsem se na zápisky z konce světa, kde se kudlanky a hormony teenagerů rozdivočely.

Cooboo: První láska; Amy a Roger Na cestě; Léto na druhý pokus
Všechny knihy jsem četla a i kladně hodnotila. První láska mě tehdy okouzlila propojením vážného tématu s odlehčenými pasážemi. Celá kniha byla dobře promyšlená, i přes relativně kratší délku.

Amy a Roger je moje srdcovka! Zbožňovala jsem tento příběh již od první strany a to platí dodnes. Úžasný dobrodružný roadtrip po USA (pro které mám slabost) spolu s inspirativními setlisty s hudbou, kterou si doteď velmi ráda pouštím. Autorka vybrala písně do knihy velmi dobře, přes starší hity až po relativně známější jedince. 
Léto na druhý pokus je od stejné autorky jako kniha výše a na letní čtení se rozhodně hodí. Létem prohřátý román o lásce a minulosti z prostředí  jezera, pláže a moře.. No ideální čtení!

Albatros: V divokých vodách
V divokých vodách je asi moje nejoblíbenější a vůbec nejčtenější kniha. Každý rok jsem ji brala a četla na dovolené. Takových 10 let ji asi mám a je na ní vidět, že má něco za sebou, ale stejně na ni nikdy nedám dopustit. Je to opravdu velmi čtivá a dobrodružná kniha, která se odehrává opět v prostředí vody. Nyní se už nikde koupit nedá, možná v knihovně by se dala půjčit, tak vám aspoň nabídnu anotaci: Bylo jich osm, kteří se náhodně sešli na alternativním psychoterapeutickém táboře uprostřed divočiny v Coloradu. Jejich vedoucí Al chce, aby v drsných přírodních podmínkách pochopili, že člověk nikdy nezůstává sám, a věří, že jim to pomůže vyrovnat se s osobními problémy. Jedním z bodů programu je sjíždění řeky - a tady nastane skutečné drama, kdy se mladí rebelové rozhodnou Alovi uprchnout a vydají se za romantickým dobrodružstvím Velkého kaňonu. 

Zrovna včera jsem tento titul dočetla a nebylo to vůbec špatné. Čtivé, roztomilé a se zajímavým tématem. Recenzi teprve chystám, ale už teď mohu říci, že doporučuji knihu spíše děvčatům ve věku 11 až 15 let. Asi jsem na knihu byla stará, jelikož některé pasáže pro mě opravdu byly nepochopitelné. Kniha oslavuje rodinu, přátelství a lásku a svým způsobem je velmi jedinečná.

Tuto knihu mám celkem dlouho rozečtenou, ale ne proto, že by se mi nelíbila, ale protože toho mám prostě moc a upřímně na ni musíte mít tak trochu náladu. Silný příběh o sebepoznání a překonání vlastních hranic a mezí. Musím ji konečně dočíst a kouknout na film, no ale znám se..

Fragment: Percy Jackson
Percy se rozhodně k vodě hodí, je to přece syn boha moře a oceánů (a taky chaluhový mozeček)! Já sama jsem první sérii četla u moře a byly to úžasné, napínavé, čtivé, dobrodružné tituly, které jsem si užila za doprovodu šumu moře. Také pokračování „Bohové Olympu“ zato stojí.

Anglické knihy: Girl Online (1. i 2. díl)
V angličtině bych doporučila Girl Online. Já ji tehdy četla v originále i v našem překladu a upřímně jsem se vyděsila. Český překlad této knihy už nikdy nechci vidět, takovou pubertální pecku jsem rozhodně nečekala. Nevím proč, ale v originále mi to tak tupé nepřišlo. Druhý díl si míním přečíst hlavně ze zvědavosti, jaké to bude s hrdiny dál. Na léto se skvěle hodí, jelikož je to romantická oddechovka, která i u vody svým vzhledem udělá parádu (nejen obsahem).

Doufám, že jsem Vás některou z knih zaujala, pokud jste všechny již nečetli a pustíte se do ní! Přeji jen to nejlepší čtení. :)

1 komentář:

  1. Hodně mě láká Divočina. Četla jsem na ni pár recenzí a vypadá jako skvělá kniha

    OdpovědětVymazat