sobota 23. května 2015

Elita (Kiera Cassová)


Anotace:
Do Selekce vstoupilo 35 dívek. Nyní jich je již jen šest, ale soutěž o srdce prince Maxona je tvrdší než kdykoli předtím. A k tomu všemu se America nemůže rozhodnout, po kom vlastně touží. Je to Maxon, s kterým by mohla žít jako v pohádce? Nebo Aspen, její první láska?
 America nejvíce ze všeho nejvíce potřebuje více času, avšak zbytek Elity přesně ví, co chce. A okamžik rozhodnutí se neodvratně blíží.
Nenechte si ujít pokračování této úspěšné série!


Pokračování série o hledání spřízněné duše a lásky pomocí reality show nabírá na obrátkách. Nic není takové, jaké se zprvu možná zdálo. Jak se s tím hlavní hrdinové poperou? Nechte se překvapit!

Soutěž byla tvrdší, než jsem si myslela.
Princ Maxon do Elity zvolil šest dívek a tím zařídil ještě tvrdší boj mezi nimi. Některé touží po princově blízkosti a jeho nehynoucí lásce, jiné si jen přejí nosit na své hlavě královskou korunu. Jak se s tím naše hlavní hrdinka America vypořádá? Přizná, co skutečně cítí k princi nebo její srdce stále patří Aspenovi, který jí tak ublížil. Na Americu přichází tlak ze všech stran a ona se opravdu stane chvílemi zoufalou, ale nakonec se s tím celkem dobře vypořádá. Avšak tohle není její jediný problém, s časem nedokáže bojovat, ale co s rebely? Dokáže se s nimi vypořádat a nedovolit jim překazit jí její vysněnou budoucnost? Rebelové útočí jako roj sarančat na polích a stále sklízí větší a větší úspěchy.
„Ne. Nemám na vojáka potřebné kvality. Ovšem,“ pokračovala ke Gavrilovi, „v Selekci jsem se naučila, že existují dívky, které mají až děsivý zabijácký instinkt. Nenechte se zmást plesovými šaty,“ dokončila s úsměvem.
Stejně jako v prvním díle zvaném Selekce, i tady je vypravěčkou America. Druhý díl nám nabízí mnohem rozvinutější a propracovanější děj. Je zde velice kladen důraz na minulost a spory, rebely a problémy. Autorka čtenářům poskytne pohled na tehdejší vznik republiky Illea a díky tomu vyjde na povrch několik opravdu děsivých tajemství, která děj dále pěkně zamotají. Společnost, ve které se příběh odehrává, možná působí na venek velice vznešeně a spořádaně, ale uvnitř je jen prohnilá a toužící po nekonečné moci. S tím vším také souvisí můj pocit ze čtení. Kvůli řešení neustálých problémů mezi Americou a Maxone, a že mi přišly opravdu několikrát zbytečné, se atmosféra knihy změnila, z roztomilé lovestory na nepříjemnou až přehnaně plnou napětí.
„..A pořád si myslíš, že když budeš věci lámat přes koleno, všechno se vrátí, jak bývalo předtím. Jenže tak to nefunguje. Nech mě, abych si tě vybrala.“
Elita je oproti Selekci ještě v pár faktech jiná. Nalezneme zde méně humoru, díky kterému by byl příběh řádně osvěžen. Dále atmosféra pozbyla tu krásnou roztomilost a sladkost, která z prvního dílu přímo tekla proudem. Sice bych autorku pochválila za mnohem více ostřejší akce a gradujícího děje, ale části, které řešily stále dokola problémy, to totálně pokazily.  
Maxon zase zavřel oči – se mnou v náručí. „Já taky ne. Ze spánku jsem vždycky nervózní, a to i když je klid.“
Abych ale nebyla tak tvrdá, opravdu stojí za zmínění také romantika, která se v příběhu objevila. Milostný trojúhelník Aspen-America-Maxon stále trvá a troufla bych si říci, že nabírá na intenzitě. Aspen se v druhém díle vyskytuje častěji oproti předešlému a čtenářovi se jistě začne omotávat kolem prsu. I já ho mám teď mnohem raději! Co se týče Americi a Maxona, tak ti mi opravdu chvílemi lezli krkem.
 „Miláčku, ty jsi pro mě dokonalá.“
X
„Tak to prostě je. Nebe je modré, slunce svítí a Aspen nekonečně miluje Americu..“
 
Pokud se vám líbila Selekce, po přečtení Elity budete nadšení. Každý díl je jiný, ale to je jen dobře. Kdo by taky chtěl číst sladkou trilogii bez pořádné dávky akce a problémů?
V jeho očích jsem uviděla tisíc různých zakončení té věty a všechna ho spojovala se mnou.
Autor: Kiera Cassová
Nakladatelství: COOBOO
Počet stran: 280

Mé hodnocení: 4/5
 
Recenzi také naleznete na stránkách Webmagazínu Rozhledna a já tímto děkuji za poskytnutí recenzního výtisku!

2 komentáře:

  1. Výborná recenze! :D Opět jsi mě na knihu nalákala, už se k tý Elitě prostě musím dokopat :D

    OdpovědětVymazat